In Website

EEN ONLINE WEGGEVER BEDENKEN VOOR DE GROEI VAN JE MAILINGLIST

Een online weggever bedenken voor de groei van mijn mailinglist? maar ik ga toch geen nieuwsbrief versturen….iets wat ik best vaak te horen krijg. Als ik dan vraag waarom niet? Is het antwoord vaak: ik gooi zelf ook altijd de nieuwsbrieven en mails weg die ik binnenkrijg.

Maar er zijn mensen die de nieuwsbrieven wel lezen en als iemand zich inschrijft voor jouw mailinglist is dat met een reden. Die reden is hoogstwaarschijnlijk dat ze geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Dus waarom zou je die kans dan laten liggen?

Je gaat dus niet vragen: schrijf je in voor mij nieuwsbrief en ontvang een gratis e-book. Nee, je gaat iets gratis weggeven in ruil voor een e-mailadres.

HOE ZORG JE ERVOOR DAT JE ONLINE WEGGEVER GOED IS?

  • Zorg ervoor dat je online weggever een probleem oplost of een vraag oplost van een potentiële klant;
  • Zorg ervoor dat de online weggever makkelijk te downloaden is;
  • Maak de online weggever echt 100% gratis.

WELKE ONLINE WEGGEVER KAN JE GAAN WEGGEVEN?

  1. E-book
  2. Gratis proefles
  3. Challenge
  4. Webinar
  5. Lijst met tips
  6. Geluidsopname
  7. Checklist
  8. Video cursus
  9. Vragenlijst

Dit zijn de negen online weggevers die ervoor kunnen zorgen dat jouw mailinglist gaat groeien. Het is natuurlijk aan jou met welke van de 9 jij aan het werk gaat. Zorg er ook voor dat je de online weggever op je website plaatst en je kan natuurlijk ook via Facebook campagne zodat je nog meer mensen kan bereiken met jouw online weggever.

FOLLOW UP

Als je mailinglist gaat groeien zorg dan voor follow up mails, waarin je iemand een aanbieding doet of verwijst naar je producten en diensten. Dat kan jij bijvoorbeeld doen met de automation optie van MailChimp. Iemand die zich inschrijft voor jouw mailinglist krijg dat automatisch een reeks mails waarin je diegene natuurlijk overhaalt om bij jouw een product of dienst af te nemen.

Recent Posts

Leave a Comment

waarom bloggenlink delen op facebook