In Carrière, Ondernemen

Vind jij het lastig om overzichtelijk te werken? Overzichtelijk werken brengt veel waardevolle voordelen met zich mee! Ben jij benieuwd naar welke voordelen dit zijn? Lees dan gauw deze handige blog!

Door overzichtelijk te werken ervaar je minder stress

Overzicht brengt structuur, en structuur geeft rust. Verschillende taken tegelijk proberen af te ronden geeft weinig structuur. Belangrijk is dus om een concrete takenlijst voor jezelf op te stellen en deze taak voor taak af te werken. Hierdoor ontstaat er structuur, en dit geeft rust in je hoofd. Om zo min mogelijk werk gerelateerde stress te ervaren kun je dus proberen om wat meer structuur voor jezelf te creëren.

Download hier mijn planner voor meer structuur in je werk.

Verhoging van de productiviteit

Door een overzichtelijke probleemaanpak ben je sneller klaar met al je taken. Voor iedereen is het motiverend om zo productief en efficiënt mogelijk te werken. Hiervoor is het wel belangrijk om taken stap voor stap aan te pakken en om geen tijd te verspillen aan bijvoorbeeld zoeken van bestanden, proberen te herinneren hoe iets is afgesproken of te bedenken in welke volgorde je iets moet doen. We kennen allemaal het gevoel wel met 10 dingen tegelijk bezig te zijn, en uiteindelijk geen van de 10 dingen echt goed klaar te krijgen. Overzichtelijk werken kan jou helpen om gefocust met één ding tegelijk bezig te zijn en zo alle taken één voor één perfect af te ronden.

Meer satisfying in je werk

Misschien ken je het heerlijke gevoel wel: het afstrepen van een taken/to-do lijst. Een vinkje achter alle taken die zijn uitgevoerd zetten. Daarentegen kent iedereen het gevoel wanneer je dingen niet kunt vinden of helemaal mis lopen. Het contrast daartussen is vrij groot. Dit laat zien dat je jezelf een veel groter plezier doet wanneer je overzichtelijk werkt dan wanneer je dit niet doet.

Getting. Things. Done!

Zoals hierboven genoemd is het productiever om overzichtelijk te werken, waardoor je taken sneller uitgevoerd krijgt. Nog een ander voordeel is dat overzichtelijk werken zorgt voor minder uitstelgedrag. Doordat je productiever, sneller en minder gestrest werkt zal je meer plezier hebben in je werk en dit maakt de kans dat je taken uitstelt kleiner.

Hopelijk ben je na het lezen van deze voordelen bewuster van wat overzichtelijk werken jou aan voordelen kan opleveren. Houd de blog van MediaChick in de gaten, want in de volgende blog geef ik handige en praktische tips om overzichtelijk te werken!

Recent Posts

Leave a Comment

Cookies

Wij gebruiken functionele, statistische en marketing cookies voor een optimaal presterende website. Pas eventueel de instellingen aan of accepteer alle cookies.

Privacy- & cookiebeleid | Sluiten
Instelllingen
seo wat moet je niet doen