In Health & Sport

Met deze tips houd je rust, ritme en regelmaat in je leven

Een week vliegt voorbij. Dat hoef ik je eigenlijk niet te vertellen. Ook heb je wel eens gehoord dat je de dag moet plukken. Nu kan je besluiten om morgen pas de dag te plukken. Of overmorgen. Maar je kan ook besluiten om elke dag de dag te plukken. Zonder jezelf daarin voorbij te lopen uiteraard. Ik heb de volgende tips voor je op een rij gezet om én elke dag de dag te plukken INCLUSIEF de mogelijkheid om rust, ritme en regelmaat te behouden.

Probeer elke ochtend te mediteren.

En nee, je hoeft je niet aan de “regels” van mediteren te houden. Doe het op de manier die bij jou past. Zelf gebruik ik muziek, pen en papier en mijn Fitbit met de functie ‘Relax’. Deze functie geeft een trilling als je diep moet inademen en een trilling als je diep moet uitademen. Ik zet deze aan voor vijf minuutjes en ik ben helemaal zen!

Schrijf elke ochtend op wat je wilt “aantrekken” die dag.

Ik bedoel dan niet wat je uit je kledingkast wilt aantrekken. Maar wat dacht je van je intenties opschrijven? ‘Vandaag ben ik professioneel en straal ik dat uit’ bijvoorbeeld. Of wat dacht je van ‘Vandaag neem ik de tijd voor mijzelf om mij te focussen op één ding tegelijk?’.

Plan over de hele dag door rustmomentjes in voor jezelf

Drink om 11 uur eventjes een kopje thee, in je eentje, zonder telefoon. Besluit om even met die gezellige collega te gaan kletsen. Of ga een blokje om. Je zult zien dat je productiviteit omhoog schiet!

Plan je week!

Daar hebben we het al eens eerder over gehad. Maar probeer op vaste momenten je trainingen te plannen. Zo train ik op maandag, woensdag, vrijdag en dan zaterdag of zondag. Op woensdagavond heb ik een rustavondje en in het weekend plan ik mijn leuke dingen.

Maak alleen voor het weekend een to-do-list

Het is even wennen maar geloof mij, het geeft zoveel meer rust!

Telefoon, tablet, tv, laptop weg en uit

Leg ongeveer een half uurtje tot een uurtje voordat je naar bed gaat je telefoon weg. Hetzelfde geldt voor andere elektronische apparaten. Deze houden je uit je natuurlijke ritme van slaap. Weg ermee dus!

And again. In de avond mediteren. 

Zo start je je dag rustig, met ritme en regelmaat. Maar zo sluit je je dag ook rustig af, met ritme en regelmaat. Wat zijn jouw tips?

Recent Posts

Leave a Comment

Cookies

Wij gebruiken functionele, statistische en marketing cookies voor een optimaal presterende website. Pas eventueel de instellingen aan of accepteer alle cookies.

Privacy- & cookiebeleid | Sluiten
Instelllingen
kickboksenstress verminderen